Recept - måndag

Hej! 
Hopppas att ni mår bra och att ni klarade av skoldagen utan att somna! 
 
Jag tänkte börja med "recept måndag".
Som ni kanske hör så kommer jag alltså att lägga ut ett recept på bloggen varje måndag och inte vilka recept som helst utan lite nyttigare alternativ t.ex på nyttig glass.
Det kommer inte bara vara recept på snacks utan även frukost, lunch kvällsmat osv.
Eftersom jag inte heller är någon mästerkock så kommer det vara lite enklare recept alltså inte till några stora och fina middagar.
 
Jag börjar redan idag med ett jätte enkelt recept på ba ba ba bam.. 
 
BANANPANNKAKOR! 
Jag tänkte att eftersom jag tipsade om att äta det som mellanmål så kunde det vara kul att se hur jag gör "mina". 
 
Recept till bananpannkakor: 
1 banan 
2 dl havregryn 
1 ägg 
 
Steg 1: Ta fram redskap t.ex bunke, dl mått osv. 
Steg 2: Mosa bananen. 
Steg 3: Lägg i den mosade bananen och de andra ingredienserna i bunken.
Steg 4: Rör ihop "allt" till en smet och sedan kan du börja steka!
(Tips: Toppa dem med fryst frukt/bär)
 
Hur smidigt? 
Detta går på MAX 10 min och är SÅÅ gott! Lätt mitt favorit mellanmål/frukost/kvällsmat. 
Om ni undrar hur mycket smet man ska ta till varje pannkaka så brukar jag ta ca 1/2 dl, men ni gör ju självklart som ni själva vill.  
 
Blev ni sugna på att prova? Eller ni kanske redan har provat? 
 
Ha en fortsatt bra måndag så hörs vi!
//Hannah:D
 

Kommentera här: