Nyttiga mellanmål


Bananpannkakor kan ju vara det godaste som finns! 
Funkar lika bra till mellanmål som till frukost. 
Kom ihåg att det finns MÅNGA olika recept till bananpannkakor, så bara för att du inte gillade det första gången så behöver det inte betyda att du inte gillar det en annan gång! 
Tips till pannkakorna är sirap eller frysta bär.  

Det andra mellanmålet som jag tänkte tipsa om är betydligt enklare. 
Smoothie och frukt och punkt, det var allt. 
Jag antar att ni har hört både frukt och smoothie innan. 
MEN när jag kommer hem från t.ex skolan så är jag alltid jättehungrig och då klarar jag mig inte på bara en smoothie. Så ett tips till er som många gånger har försökt ta en smoothie för att vara lite nyttiga men aldrig blir mätta, ta en eller flera frukter också. 
Lovar att det hjälper och att du blir mer mätt + det är ju alltid bra med extra vitaminer! 

Kom ihåg att jag har tipsat om mellanmål och inte middagar så om du inte har ätit på mer än ca 3-5 h så räcker det inte med ett glas smoothie och en frukt utan då ska du försöka få i dig en ordentlig måltid t.ex spagetti och köttfärssås eller fisk och potatis. 

Ha en bra kväll så hörs vi! 
//Hannah:)

Kommentera här: