TRÄNING & HÄLSA frågor

1. Vilken är din favorit sport?
Svar: Jag spelar ju både innebandy och fotboll men om jag ska välja något så måste jag nog ta innebandy.
 
2. Hur gammal var du när du började träna på gym? 
Svar: Jag började träna på gym nu i december, allså när jag var 14 år. 
 
3. Tips på nyttigt snacks? 
Svar: Det klassiska grönsaker och dip, äppelchips eller nötter. 
 
4. Vilket är ditt favorit mellanmål? 
Svar: Bananpannkakor<33 och smoothie + frukt! (recept på "mina" bananpannkakor finns i tidigare inlägg)
 
5. Äter du kosttillskott? 
Svar: Jag äter inga piller men jag tar ofta en "shake" efter att jag har tränat. Jag kan göra ett inlägg angående den/det. 
 
6. Favorit frukt(er)? 
Svar: Jag gillar dem flesta frukterna men mina 3 favoriter är nog melon, banan och mango (helst fryst).
 
7. Hur länge har du tränat/spelat fotboll och innebandy? 
Svar: Innebandy har jag spelat sedan jag var 8 år så alltså i 6-7 år. 
Fotboll har jag sammanlagt spelat i 4 år tror jag (vårat lag la ner efter två säsonger men det "startades" igen förra våren/sommaren.
 
8. Vilka 5 sporter vill du vara proffs i? 
Svar: Boxning, hockey, innebandy, fotboll och snowboard åkning. 
 
9. Hur många gånger/vecka tränar du? 
Svar: Det beror helt på hur/om jag jobbar och hur mycket jag har i skolan. Men nu på sommarlovet så blir det 4-6 ggr/vecka ungefär. 
 
10. Tränings tights / träningsshorts? 
Svar: Beror på vad jag ska träna t.ex så har jag ALDRIG tränings/löpartights när jag tränar innebandy eller fotboll men om jag springer / gymmar så har jag oftast tights. 
 
11. Favorit märke på träningskläder och träningsskor? 
Skor: Asics  Kläder: Swedemount 
 
12. Styrka / kondition ? 
Svar: Det går typ i perioder. Vissa månader så hänger jag nästan bara på gymmet medans jag vissa månader är ute och springer 3-4 ggr/vecka. Men just nu så är det nog kondition.
 
13. Tips på lättare saker att äta efter träning? 
Svar: Om jag skulle "bestämma" så skulle ja nog tipsa om att äta något ordentligt efter att man har tränat. 
Men lite "lättare" saker som jag skulle/ äter efter ett träningpass är t.ex kvarg (INTE icas egna!), frukt eller smoothie.
 
14. Vad/hur tränar du helst? innebandy, fotboll, springer eller gymmar? 
Svar: INNEBANDY <33 Varför? Man träffar vännner, blir bättre på just innebandy och tränar både kondition + styrka! 
 
15. Hur ofta borde man träna?
Svar: Det bestämmer du HELT SJÄLV men självklart så är det ju bra att röra på sig några gånger i veckan, men glöm inte att ALLA har olika förutsättningar! 
 
 
 
Ha en nice kväll så hörs vi kanske imorgon?
 
//hannah :)

Kommentera här: