Dagens träning!

Hej! 
Idag hade jag tänkt att gå ner till gymmet för att träna lite innan jobbet, men så blev det inte. 
Jag vaknade och var inte alls sugen på gym så efter många om och men så satte jag mig ner vid skrivbordet och skrev upp 5 övningar till varje "stor" kroppsdel t.ex 5 magövningar, 5 benövnngar, 5 armövningar osv.
Jag skrev även upp 4 konditionsövningar.
Sedan gick jag ut i trädgården med en yogamatta, vattenflaska, penna och pappret som jag hade alla övningar på. Efter varje övning jag gjort så gjorde jag en bock vid den övningen.
 
Kan tipsa om detta till er som "bara" gymmar samt till er som kanske inte har pengar till ett gymkort eller helt enkelt till alla er som inte känner för att sitta vid en maskin och träna hela tiden.
 
Jag gör ofta samma saker på gymmet, då jag gymmar ca 1,5-2h varje gång så hinner jag med allt på gymmet som jag vill göra. Alltså har jag inga "legdays" eller "buttdays" utan det som jag vill göra gör jag oftast varje gång. 
Jag kanske varierar lite men inte mycket och då blir det ju så att jag tränar samma muskler "hela tiden" eller varje gång som jag är på gymmet då (ca 1-2ggr/vecka). 
Just därför känns det viktigt att ibland byta ut gymmet eller lägga in ett extra träningpass en vecka för att få in lite andra övningar samt att få träna andra muskler. 
Självklart så kan man ju prova lite nya övningar samt maskiner på gymmet om man nu vill det, men jag kan tycka att det är ganska skönt att vara hemma i trädgården i stället för att sitta vid en maskin på gymmet dag ut och dag in.   
 
Gå ut i trädgården och gör några övningar, glöm inte att stretcha bara!
 
Ha en bra dag //Hannah:D

Kommentera här: